Kategorie

Slevy

• Ohodnoďte nás na Zboží.cz

Hodnocení obchodu na Zboží.cz

Štiky na Rujáně (den druhý)

Publikováno 2018-07-08 20:36:51
Kategorie Přívlač Rss feed , Rybářské destinace Rss feed , Z lovu Rss feed

Třetí rybářský den expedice Rujána 2018 připadá na pátek 11. května a je naším druhým dnem zaměřeným na štiky. Protože na tento den nebyl volný průvodce, zajistili nám průvodci alespoň nájemní člun. Krásná pětimetrová loď s volantem a 15 PS motorem bez povinnosti kapitánských zkoušek. K tomu 30 litrů benzinu, mapa, sonar s GPS Lowrance nejvyšší řady, v lodi velký podběrák s pogumovanou sítí, který by pojal i menšího chlapa a instrukce z předchozího dne. V noci byla bouřka, která přinesla ochlazení a v osm ráno je místo včerejších 22 stupňů jen asi 13 stupňů a v přístavu fouká. Mám trochu obavy, jestli nebudou velké vlny a bude vůbec možné lovit. Po menším manévrování v přístavu, kdy se jen opatrně seznamujeme s chováním lodi, se dostáváme na volnou vodu. Na moři za přístavem je mlha, takže nevidíme na bóje. Zapínáme majáček a sledujeme trajekt jedoucí před námi směr Hiddensee. K tomu se ještě orientujeme podle mapy na sonaru s GPS a držíme se uprostřed plavební dráhy vyznačené bílou barvou a černých čar, které představují záznam tras této lodi řízené lidmi před námi. Hloubka je mezi 2,5 a 4,5 metry. Jedeme nějakých 12 km/hod. Po čtvrthodině jízdy se trasa rozděluje doleva na Hiddensee a doprava na Trent. Jedeme doprava ven z vod národního parku. Vítr fouká zleva a hodně nás zanáší doprava. Od neustálých oprav kurzu nakonec přecházíme na volant mírně doleva s tím, že vítr a vlny nás korigují na směr rovně. Naším cílem jsou mělčiny, kde jsme byli den předtím úspěšní. Doufáme, že jednodenní výkyv počasí štiky ještě nepřiměl změnit lokál a budou tam, kde včera.

Po hodině jsme na místě. Hloubka metr a půl. Počasí je zakaboněné, je silně pod mrakem, ale neprší. Jerky míří do vody. Poměrně brzy zasebou máme tři záběry. Výsledkem je jedna ulovená 60cm štika na jerka. Dál se trápíme a ryby hledáme. To stejné dělá asi dalších 15 lodí kolem nás. V jednu chvíli jsme ve shluku lodí, v místech, kde včera braly ryby, pak jsou lodě rozesety po celém zálivu a hodně se přejíždí. Najednou zjišťujeme, že jsme u severního břehu sami. Ryby budou jinde. Přejíždíme na jižní stranu zálivu. Vidím nějaké jehlice na hladině. Zkouším plandavku. Po čtvrthodině mám konečně záběr z dálky. Říkám si, že si vychutnám souboj s jehlicí na lehkém prutu, ryba se ale chová jinak než jehlice. Nemele sebou na hladině a škube hlavou. Tohle bude štika. Z prozřetelnosti jsem dal lanko, protože vedlejší záběry štik jsem tu čekal. U lodi rukou podebírám asi 65cm štiku, plandavku má jen na kraji.

Hledáme štiky dál. Richardovi dvakrát po sobě do jerka pod nohama praštila (čili moravsky řečeno: "jebla") asi 80cm štika. V podmračeném počasí moc nejdou vidět sledovačky, spíše vůbec. Zkouším zase 25cm frogtaila nastraženého na shallow screw pružince. O nástrahu je zájem. Přichází několik útoků na hladině, dva kousance, dvě minely. Jedna štika nástrahu dokonce normálně přeskočila a dopadla o metr dál. Tato nástraha má prostě dva protiklady, a to že štiky na ni reagují a nedaří se mi najít správné uzbrojení schopné proměňovat záběry. Opět je hlucho.

Už jsme vyzkoušeli několik míst. Vzadu v zálivu před ohybem jsme sami. Ostatní lodě se nahrnuly do prostoru poblíž přístavu. Nemáme co ztratit a zkoušíme to tam také. Vracíme se na místo, kde jsme s Mathiasem včera začínali. Zase narážíme na hejno jehlic, ale úspěšní s nimi nejsme. Nejsou aktivní. Bohužel v okolí přístavu je ve vodě neskutečné množství utrhaných trav od nedalekého přívozu a naše nástrahy nejsou moc akceschopné. Měníme místo.

Na severním břehu brodí na mělčině do vody skupinka rybářů. Sledujeme je, ale ryby u nich také nevidíme. Jedeme do míst poblíž rybářských sítí, kde Ričímu včera utekla metrovka. Při náhozu na volnou vodu dostávám na 16cm Monarch-Dok Hechtkillera asi deset metrů od lodi záběr a na hladině se vaří voda. Štika se za chvíli vyblbne a nechá se přitáhnout k lodi, kde bojuje znova. Beru ji rukou a v lodi je osmdesátka.

štika z rujány

Zkoušíme to ještě hodinu, ale výsledek je jen jedna 70cm štika. Návrat do přístavu  v Schaprode nám trvá něco přes hodinu. Beru kanystry, dotankuji benzín a předávám loď Frankovi. Večer si píšu s Mathiasem a jeho první dotaz zněl, jestli jsme vychytali nulu. Výsledkem 4 štik a asi 10 záběrů je mile potěšen. Oni měli v lodi sice 14 štik, ale z toho 11 jich vytáhl muškař. Podle záběrů na GoPro a fotek z předchozího dne zjišťuji jednu fatální chybu. Lovili jsme o dost blíže k břehům a mělčeji, než s Mathiasem, i to mohlo sehrát svoji roli, že jsme lovili mimo masivní místa výskytu štik.

Zítra nás čeká třetí štikový den, ale i kdybychom dopadli stejně, tak Rujána je neskutečná a první den překonal vše, co jsme čekali.

Petrův zdar

Ryba na háčku.cz Váš specializovaný e-shop na přívlač