Tento eshop používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Více informací
Přijmout všechny cookies Personalizovat
Přijmout zvolené cookies

BONITO víkend s Jackem a jeho woblery

- Kategorie : Přívlač , Z lovu

Koncem září za mnou po dlouhé době přijel můj dlouholetý kamarád Jacek Wargocki, výrobce woblerů Bonito. Kromě toho, že nám dovezl velký pakl woblerů zahrnující dodávku asi 1600 woblerů z jeho dílny, byly na plánu i dva dny společného rybaření na Slezské Hartě. Jacek přijel na Hartu v pátek večer, takže jsme s místními kluky Patrikem a Kubou poseděli u pivka.

Sobota

Dle plánu si dáváme sraz v přístavu v 5:30 ráno, cestou ještě kupuji pro oba na benzince kafe. U vody se potkáváme s Kubou, který nám předává připravenou loď. Nikam nespěcháme, máme před sebou celý den, tak na vodu vyjíždíme až za světla v 6 hodin. Vydáváme se nejdříve na obligátní trollingové kolečko okolo přístavu. Na první naplutí máme okouna a štiku (Bonito Krap 9 SR. Dáváme zastávku, zkoušíme házet na okouny. Na Manyfik Iwo OL 8g chytám jednoho okouna, dva záběry neproměňuji. Protože příbřežní okouni moc aktivní nejsou, rozhodujeme se, že zkusíme mělčiny a pohážeme woblery. Jacek totiž přivezl vázku zbrusu nových woblerů Krap 11,5 a chce zkusit, jak si povedou na Hartě. Při příjezdu k mělčině máme na Krap 11 dva záběry z trollingu nad 4m hloubkou. Woblery mohly pracovat v hloubce okolo 2,5m. Takže další dvě štiky pro Bonito. Kotvíme na zhruba 2,5m hloubce na hraně koryta a zlomu dna přecházejícího do metr hluboké vody. Jacek má krátce po sobě dva záběry. Na ten druhý trhá o rybu šňůru. Wobler naštěstí vypluje na hladinu. Jacek si v tom uvědomuje, že má návin pletenky na okouny a že nevyměnil cívku za silnější šňůru. Plujeme pro wobler. Má díru v hlavě od štičích zubů. Podávám Jackovi můj náhradní naviják se silnější šňůrou, co byl doteď na nevyužitém záložním prutu. Jacek obhazuje mělčiny a co jsem si všiml, tak s Krap 11,5 neloví klasicky spinningem s volným vedením, ale loví twitchingem. Krátkým prutem ostře podsekává nástrahu, aby sebou trhala, dělá pauzy ve vedení a nástraha na každý twitch reaguje zrychlením a krásným bočním zrcátkováním. Krap 11 je totiž twitchbait. Za 15 minut udělal 4 záběry a další 2 štiky k dobru. Slunce se zvedá a štiky zamykají pysk. Rozhodujeme se pro trolling nejprve okolo břehů na "záběry" a později zkusíme big fiš na volné vodě

.Lov štik na woblery Bonito

Budeme trolovat na hloubce okolo 5 metrů. Do akce proto jde na jednom prutu Bonito Krap 9 DR a Jacek vsází na Krap 11 DR. Uvidíme, co bude líp fungovat. Po dvou kilometrech jsou to 2 štiky a okoun pro Krap 9 vs. 1 štika pro krap 11. Měníme strategii a chvíli zkoušíme okouny. Jacek jede vertikálku se smáčkem, já propad s manyfik tailspinnery. Jacek chytá tři okouny, já jednoho a jednu štiku. Pak pokračujeme volným trollingem, kdy Jacek vsází na osvědčený Bonito Ploc 7 a já přezbrojuji na Szczupak 12,5. Než dojedeme k pařezům, mám na kontě další štiku a Jacek dva okouny. Zkoušíme házet v pařezech, ale štiky mají přes poledne zamklé pysky. Pokračujeme směrem k volné vodě. Na posledním zlomu mělčiny Jacek chytá na Ploc 7 štiku. Ono se to nezdá, ale postupně to denní skóre narůstá. Plujeme přes volnou vodu na druhou stranu, sice bez výsledku, ale v poledni je na vodě pohoda. Dáváme sváču, hezky klobásky, horčici, vaříme na vařiči čaj a jedeme si svoji pohodu. Po obědě pokračujeme v házení. Na Monarch-Dok Spickey Shad 18 v barvě Watermelon v ostrém slunci chytám další štiku. Jackovi jedna štika padá. Dojíždíme na konec, kde se musíme otočit, abychom nenajeli kaprařům do bojek. Odpoledne se otáčíme a vracíme se zpět na základnu. Cestou sice uděláme na trolling ještě jednu štiku a dva okouny, ale ryby při večerní házečce nějak nereagují. V sedm předáváme Kubovi loď a mažeme na penzion dát si večeři. Největší štika dne měla okolo 70cm, okoun okolo 35.

Neděle

Vzhledem k tomu, že včera se potvrdilo, že štiky berou až tak o půl osmé, tak si dáváme půl hodiny posun a s Kubou se v přístavu potkáváme až v 6. Přebíráme loď a mažeme na mělčinu. Jenže štiky mají dne zamklé huby už od rána. První hodinu se nic neděje. Půl osmá je tu. Sluníčko začítá svítit a my stojíme +- na stejném místě jeho včera. Jacek dostávám při náhozu nad koryto krátce po sobě dva záběry na Krap 11 a jsou z toho dvě štiky. Další dvě ryby mu padají. Já se do toho nějak nemůžu dostat. Nasazuji Krap 9 SR a posílám ho jak nejdál na mělčinu to jde. Wobler dopadl do vody možná 3/4 metru hluboké. Tři otočky a prásk. Záběr jako kráva. Můj Westin W8 Powercast PF Edition do 100 se prohnul jako luk. Takhle ohlý ještě nebyl. Chvíli si říkám, že při takové jebě do prutu se musela štiky stoprocentně zaseknout, ale jak už to při rybaření bývá, člověk míní, ryba mění. Po 15 sekundách štika vyskakuje 30 metrů od lodi a wobler jí odpadává od huby. Škoda, byla fakt krásná, i když ten záběr bych si tipoval větší rybu než odhadových 85. O chvíli později se děje něco podobného Jackovi, jen  tím rozdílem, že po delikátním záběru mu ztěžkne prut. Proto přisekává pojišťovákem, ryba sebou zamele a je pryč. Rozhodujeme se pro změnu místa, tak nahazujeme motor, hážeme nástrahy za loď a jedeme trol. Po kilometru má Jacke záběr, ryba padá. Hned na to má další záběr, současně i já. Oba zdoláváme krásné 35cm okouny, kterým se zalíbil krap 9 DR. Potkáváme se s dvojicí rybářů z Ostravy, chlapi nadávají, že dva dny nemohou ulovit rybu. Chytají na gumy a obhazují břehy. Neříkám, že je to špatný styl, ale teď, když je voda zelená, to chce víc agresivní nástrahy, které ryby vyprovokují. V okamžiku, kdy odkláním loď z jejich směru, dostávám uprostřed obratu záběr na trolovaný Krap 9 DR. Jsme nad hloubkou 10 metrů, Krap 9 mohl pracovat tak 4-5m pod hladinou. Ryba sebou moc nemele, jede rozvážně a drží si hloubku občas zatřepe hlavou. V hlavě se mi už sbíhají myšlenky a mega okouna. U lodi se nakonec objevuje půlmetrový jelec tloušť. Krásná ryba, které na podložce naměříme 52cm.

Jelec tloušť na Slezské Hartě

Jen radost mi kazí, že šlo o náhodně ulovenou rybu na těžké vybavení, kdy jsem se o ni nijak nezasloužil. Prostě zabrala. Kdybych si ho vyházel někde na řece hmyzím woblerem a zdolal na lehkém vybavení, byl by to daleko lepší pocit. Pouštíme ho a jedeme dál. Ryby mají zamknuté huby, tak vše sázíme jen na trolling. V plánu je udělat jeden desetikilometrový okruh. Přijíždíme na známou štikovou hranu, která zakončuje pařezové pole. Při prvním přejezdu, štika, při druhém přejezdu okoun, při třetím naplutí štika. Vše na Ploc 7. Čas kvapí, tak se vydáváme k přístavu. Jacek ještě cestou zdolá dva okouny na Ploc 7 ve sloupci.

Štiky na Slezské Hartě

Byly to parádní dva dny rybaření, kdy se člověk moc nepředře, ryby berou tak akorát na pohodu a člověk má čas si popovidat, zavzpomínat a prostě užít si to s kamarádem.