Tento eshop používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Více informací
Přijmout všechny cookies Personalizovat
Přijmout zvolené cookies

Štiky na Rujáně 2023 den druhý - Big mamma

A máme tady druhý den. Jak už jste četli v první dílu, tak první den byl na záběry štik skoupý, protože se měnilo počasí a klesal tlak. Podle předpovědi mělo být druhý den počasí ještě horší. Vítr má v nárazech dosahovat rychlosti až 66 km/h, což je na otevřené vodě, kde nejsou žádné kopce ani stromy, kde by se člověk schoval před větrem, dost na brutal. S DJem se ještě v pondělí dohodneme, že se ráno potkáme v přístavu a řekne nám, jestli vůbec na vodu vyjedeme. Samozřejmě člověka by zrušený výjezd zamrzel, peníze za marný den na vodě neplatíme, ale nejeli jsme sem 900 kilometrů proto, abychom přešlapovali po břehu, že?

Ráno moudřejší večera. Vstávám v mých obvyklých 5:15, zacvičím si, udělám klukům snídani a jdu se projít do přístavu. Vítr chvílemi nevypadá hrozně, občas ho ale naruší pořádný poryv větru. V přístavu u benzinky stojím na molu a deset metrů ode mě loví skupinka asi pěti kormoránů. Na každé zanoření jsou úspěšní a během 20 sekund se vynořují s cejny okolo 30cm. Smutné.

Od kormoránů ale zpátky k rybám.

V 7:30 dojdu do přístavu sportovních lodí, kde už čeká hlouček průvodců a rozumují, zda vyjet či nevyjet na vodu. Nakonec DJ sděluje verdikt: vyjedeme, ale jízda na loviště bude krutá, rybaření na místě možné bude, schováme se za hradbu stromů, kde budou nižší vlny. Takže jedeme !

Jízda na loviště ze Schaprode tentokrát vede na nám již známé místo poblíž Wittower Fähre, kde jsme zhruba po půl hodině drsné jízdy ve vlnách. Těch nárazů do vln, jauvajs. Ale jsme tu. Voda pod lodí má hloubku asi metr. Nasazujeme gumy Westin ShadTeez Slim 18 a BullTeez 18 bez zátěže jen se zavrtávací pružinkou.

Ryba není vyloženě aktivní, jsou sledovačky, jsou útoky, ale několik záběrů po sobě je jen kousanec do ocasu nástrahy v místě, kde není trojháček, a to od menších štik okolo 60cm. Drift směžuje od mělčiny směrem na otevřenou vodu k plavební dráze, kde zhruba na hloubce dvou metrů kvůli vlnám otáčíme zpět a vracíme se do oblasti tížší vody blíž u břehu, kde nefouká tak silný vítr.

Nejprve mám záběr na Shadteeze 18tku v barvě Headlight na offsetovém háčku, ale ryba těsně u lodi jen kousne do ocasu. Milan chytá jednu štiku na BullTeeze.

Ve chvíli, kdy naplouváme na hlubší vodu, nasazuji 18tku ShadTeeze v barvě headlight na 7,5g hlavičce a dávám hod do dálky. Rozhodnu se zkusit i v tak mělké vodě chytat aktivně propadem. Dvě zdvihnutí a bum! Je tam těžká ryba. Přitahuji štiku k lodi a na první pohled je to ryba nejméně 90cm dlouhá. Rozpoutává se několikaminutový souboj okolo lodi, kdy si užívám souboj se silnou rybou na mém 30-80g Westin W3 Livecast-T. Je mi jasné, že tohle zvíře bude mít víc jak 90cm, ale až v podběráku podle mohutné hlavy vidím, že tohle bude mít 100+.  Dáme pár záběrů a rybu měříme. Krásných 105cm, což je moje třetí štika v délce 105cm v životě. Zároveň si posouvám osobák z Rujány ze 100 na 105cm. Upřímně tak bojovnou rybu jsem na prutě asi ještě nikdy neměl. Paráda.

Štika ulovená na Westin ShadTeez Slim 18cm

Krátce na to v mělké vodě chytá svoji štiku i táta. Asi 60cm ryba si vzala ShadTeez Slim 18v barvě Headlight nastražený jen na pružince bez zátěže.

Postupem dne přidáváme ryby hlavně na BullTeeze v barvách Lively Roach, Natural Pike a Headlight. Celkové skóre na konci dne je asi 10 ryb, kromě metrovky jde o ryby 60-80cm, což nejsou špatné ryby, ale jen Rujaně je 70tka takový běžný průměr. Celkové vyhodnocení dne je, že čím hnusnější počasí je, tím lépe ryby berou. Samozřejmě, když si člověk uvědomí, že mohl taky zůstat na břehu a vůbec nevyjet na vodu, tak je to den, který stál za to.

Celé video z druhého dne můžeš vidět na našem youtube kanálu Ryba na háčku. Stačí si ho níže rozkliknout.

Před námi je třetí den, což je středa. Počasí má být o trochu mírnější, čeká nás vítr, který má mít v nárazech až 55km/h, ale aspoň víme, že na vodu určitě můžeme vyjet.