Tento eshop používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Více informací
Přijmout všechny cookies Personalizovat
Přijmout zvolené cookies

Štiky na Rujáně 2023, den třetí - Milanův den

- Kategorie : Rybářské destinace

Ahoj kamarádi,

máme tady třetí den na Rujáně. Po včerejšku, kdy nás sice brutálně vyfoukal vítr, ale za to jsme si dobře zachytali a chytili jsme 105cm štiku, má dnes vítr foukat o pětinu méně. V nárazech až 55km/h. Víme, že na vodu vyjedeme, víme, že bude možné rybařit.

V 7:45 si dáváme sraz s DJem v přístavu. Plán na dnešní den je takový, že ráno zkusíme štiky tam, kde jsme lovili včera, tj. mezi Wittower Fähre a Breege. DJ nás tentokrát veze na stranu Boddenu ze strany od Witte. Dáváme pár driftů, ale ryby se nedaří. Jedna štika přijde Milanovi na Bullteeeze, mě u lodi útočí a krátce na to padá štika přes 80cm na rychle taženého McRubbera se spinner flipperem. Dost mi pocuchala nástrahu. Přijíždí dvě lodi a snaží se lovit hned v naší dráze driftu, čímž nám plaší ryby, protože je tu mělká voda. DJ vysvětluje, že jak někdo uvidí, že někde chytají průvodci z Bodden Angeln, tak se je hned snaží napodobit. Zkusíme jim hodit vějičku a přejedeme jinam, čímž jim naznačíme, že tu ryby nejsou. Zvedáme se a přejíždíme o tři kilometry dál a dvoumetrovou hloubku s balvanitým dnem. Reliér dna se bude postupně zvedat z dvou metrů na met, kde ukončíme drift a přejedeme na nový začátek driftu.

První kontakt s rybou má DJ na jerka Westin Swim 10cm, velká štika nástrahu netrefuje, další chytá. Pěkná 70tka. Následuje ryba na Keitech Easy Shiner 165mm se stříbrným tělem a tmavým hřbetem bez zátěže jen s řetízkovým stingerem. Co tak sleduji, DJ nasazuje tuhle nástrahu často. Nasazuji Monarch Dok Hollow Sould Shad bez zátěže, jen stinger s jedním trojháčkem v podvěsu. Hned prvním hodem chytám 60tku štiku. V tom začíná úřadovat Milan. Chytá na Westin ShadTeez Slim 18cm v barvách headlight, Bling Perch a Gold Rush se zavrtávacími hlavami o váze 5-8g. Jde mu to hezky od ruky a přidává několik štik.

Já přidávám dva záběry od štiky. Milan přidává záběry, ale i úlovky štik zhruba do 75cm. Vracím se k osvědčenému McRubberu 17cm se spinner flipperem (měděný rotační list místo kopyta). Chytám okouna 30+ a koukám na něj jak z jara.

Okoun na 17cm Mcrubber Junior se spinner flipper

Odpoledne přejíždíme na jižní stranu Boddenu. Zkusím okouna na tailspinnera Spinmad Jigmaster 12g v barvě firetiger, chytám dva malé okouny.

DJ hlásí, že jeho kolega zkouší na plavební dráze okouny, ale v tom větru nic moc a když, tak malé ryby. Nakonec přecijen jedeme na okouny. Zatím je skóre DJ 4 štiky, Milan 5 štik, já dvě štiky a tři okouny. Táta jedna štika. Na Rujanu celkem dobrý výsledek. Jen dnes není big mama.

První zastavení na plavební dráze na nejhlubším místě s hloubkou 9 metrů. DJ hlásí, že je tu málo rybiček a kde není potrava, nejsou okouni, takže jedeme dál. Na plavební dráze směrem na Hidden See. Hloubka asi 5 metrů. Dáme pár hodů na propad, ale přijíždí trajekt, který se nám zastaví na fleku a točí motory na místě, protože pouští velkou nákladní loď. Tím nám místo kompletně rozplaší. DJ rozhoduje, že tady rybu nechytíme. Zkusíme ještě jedno místo a pro dnešek tím skončíme. Přejíždíme na poslední flek. Voda hluboká asi 4 metry, nedaleko rákosu. Hážu do vody tailspinnera Westin Drobbite 13g v barvě firetigera. Na třetí hod mám záběr. Ryba je těžší, pokud je to okoun, tak velký. Jenže u lodi se mi vyvalí asi 80cm štika. Co se dá dělat, okoun to není, ale štika pěkná a na 9g prutu Konger Streeto Jigger 4-9g luxusní zdolávačka. Ještě, že jsem měl rozum a nechal tam lanko, takže štika to necvakla a je úspěšně zdolána. Tím dnešní den končí.

štika 75cm z Rujany

Před námi je čtvrtý a poslední den lovu na Rujáně. Počasí má být méně větrné, tak se s DJem dohodneme na kombinaci okoun/štika a převahou zaměření se na okouna, ale o tom až v dalším díle.